Save to delicious Saved by
0 users
Interessant aan sociale netwerken vind ik dat het in golfbewegingen komt en gaat en aan leeftijdsgroepen gebonden is. Toen Hyves net opkwam was ik daar best actief binnen, daarvoor was er nog zoiets als CU2 geloof ik. Met CU2 ben ik allang en breed opgehouden, maar ook mijn hyvepagina heb ik onlangs de nek omgedraaid. Ik deed er niks meer mee en mijn omgeving ook niet.
Met Facebook zal het ongetwijfeld ook zo gaan. Er zijn periodes dat ik het heel intensief gebruik en er kunnen weken voorbij gaan dat ik er nauwelijks op kijk. Idem voor LinkedIn: die wordt eigenlijk (voor mij) alleen relevant als ik actief op zoek ben naar werk.
Ik probeer de verschillende netwerken redelijk gescheiden te houden: weinig tot geen collega's op facebook/hyves en linkedin juist alleen voor zakelijke contacten. Zo hoef ik iets minder na te denken over wat ik wel en niet ergens opschrijf.
Sociale netwerken zijn volgens mij redelijk onvoorspelbaar. Dat heeft als nadeel dat het voor bedrijven moeilijk is om iets aan te bieden via sociale netwerken. Er is nauwelijks logica achter wat een hit wordt en wat niet, en achter wie het leest en wie niet.
Ik ben daarom niet heel overtuigd van de inzet van bijv. facebook voor zakelijkere doeleinden. Het is misschien een manier om dichter bij de klant te komen, maar heeft die klant er wel behoefte aan om prive en zakelijk via bijv. facebook te mengen? Ik niet...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten